Dags för manegen snart va...

2007-11-11 @ 12:15:05 • Kommentarer (0)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Det fryser på sakta men säkert även här i Göteborg. Igår tränade jag med Mandis och det var lite hårt på sina ställen i paddocken. Förhoppningsvis kommer vi skaffa manegekort vid årsskiftet. De har ju gjort det så snyggt så att man inte kan lösa kort hur som helst, utan man måste minsann vänta till det blir nytt år annars kostar det ju multum för bara nov-dec. Smakar det så kostar det! Vilket i och för sig inte är ett ovanligt förekommande ordval inom ridsporten.

Eva hade mockat & gjort mat åt mig också, så snällt! Även om jag såklart gärna hade mockat själv så blir man så glad av sånt :)

Läste bland annat om SM i hoppning i Skövde. Det är sjukt hur mycket pengar som vissa människor kan lägga på det här egentligen. Varför finns det överhuvudtaget ponnyer som kostar över en miljon? Men, ridning är ju tyvärr en överklassport...

...Men är det en manlig sport då? Kom att tänka på Anette o hennes uppsats om genus i ridsporten, när jag läste om detta i dagens GP. Jag har alltid tyckt att kön inom ridsport behandlats någorlunda lika i media och såvidare, men hon hävdar annat i artikeln. Aron har tydligen haft henne som lärare också, det var ju lite kul. Att ridsporten i stort är underrepresenterat i media är ju sen länge känt, men att det skulle vara skillnad mellan Baryard o Bengtsson har man ju inte reflekterat över. Men det kanske man får tänka på i fortsättningen.

Nej, dags att återgå till mitt senaste måleriporträtt. Måste ägna helgen åt jobb så jag hinner göra examensarbete på veckorna ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback