Galopp!

2007-11-21 @ 22:42:33 • Kommentarer (4)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Idag lyckades jag. haha. Fattade galopp ett antal gånger. Klockren, rätt fin och rund galopp. "Jag ska bara tejpa över siffrorna först" sa jag till dom när de frågade "vad det var för häst" jag red. haha. I LOVE you va härlig du är o jobba med, hästen.

Och apropå tjocka hästar så tycker jag faktiskt att Mandis börjar tjocka på sig lite hon med! Dock är det ju bara en fördel för henne, så tunn som hon är.

Jag fick ju en hel del kritik på lektionen sist som jag har försökt jobbat med idag, och jag tyckte att det kändes bra. Mina åskådare var positiva också vilket alltid e trevligt o höra.

Men nu ska jag sluta skryta, idag såg jag att jag sitter som en hösäck o lutar mig inåt! Det är ju så bra att rida när man ser skuggorna, jag menar vi är inte så lyckligt lottade så vi har manege med speglar! Nå, jag såg mig själv i skuggan o höll på o skratta högt. Kutryggig lutandes framåt! Jag förstår inte, på Gringo får jag inte alls den sitsen. Det kanske är den där "100-kilos klumpen" som sitter på Mandis bog som tynger ner mig framåt också. Hon har, enligt ML 70 % på framdelen och 30 % på bakdelen. Det ska väl vara motsatsen?
Tips: Rid som i en trappa uppför! Manken ska lyftas! (Aj) Rid i uppförsbacken! (Var är den? Jag ser den inte?)

Så idag har jag fokuserat mycket på att luta mig bakåt och sträcka på mig, och det går faktiskt mycket bättre!

Eva hade varit på Ullared idag o köpt massa fina saker till deras hästar. Mandis fick rosa fleecetäcke för 79 kr som hänger bakom Cindy som fått nytt täcke o grimma. Visst är hon söööt? *aow*

Nu måste jag sova, har inte hunnit packat inför trip till Karlskoga i helgen, får bli imorrn bitti innan vi åker. Ska bli riktigt kul o komma hem o se huset!! Och på fredag blir det hoppning i ridhuset. Då ska jag vara beredd med kameran i högsta hugg! Sedan party på lör o utgång till det "nya innestället" i Kga. *fniss* Kommer ju vara snyggare än sist jag var ute på halloween iafall X )

Kommentarer

Postat av: Anki

Kul det ska bli när du kommer hem o får se huset =)
Anledningen till att du blir mer framåtlutad på Mandis är antagligen att hon är känsligare och mer ostabil och därför fokuserar du säkerligen (rätta mig om jag har fel) blicken på halsen/huvet. Prova att vara jättenoga med att vrida på huvudet och se vart du ska hela tiden så blir det snabbt bättre!

2007-11-22 @ 07:09:22

Postat av: Lollo

Ja det är nog säkert det! Man tappar ju balansen iomed att hästen är ostabil som du säger. Lite unghäst sådär... Men det ska jag prova! Det var kanske därför det gick bättre igår när jag kollade på skuggan, för då fokuserade jag ju inte blicken på huvet utan utåt. :) Wheey snart åker ja. Eller ja, halv elva ska vi åka. Sitter o väntar på att Aron ska vakna så jag kan börja packa kläder. (Klockan e kvart över 8. han e ju lite morgontrött. haha)

2007-11-22 @ 08:16:50

Postat av: Annso

Vilket bra tips Anki! Det ska jag tänka på:)

Lollo, shit va kul att det går så framåt för dig. Vad rä det nya innestället då? Det har jag missat... Mia (på sv design) och hennes sambo Pär har inflyttningfest på lördag så vi ska nog oxå ut! Ja menar, måste ju ragge litte:p Ha ha.

2007-11-22 @ 08:22:36

Postat av: Lollo

Jaha Anki fyller ju 25 så vi ska ut. Kanske ses ute då! Syftade på Harrys, men det var ju ganska ironiskt skrivet ;)

2007-11-22 @ 16:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback