Inatt jag drömde...

2007-11-13 @ 19:32:22 • Kommentarer (0)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

något som höll mig vaken bra länge. Jo jag drömde såklart om den lilla flickan i Dammängen. Jag drömde att jag och mamma skulle sova i mitt gamla rum där uppe, där sovalkoven är. Vi skulle sätta ett lås på garderoben för dörren åkte upp hela tiden. Mamma sa till mig att skruva fast det medan hon satt därinne, och medan jag höll på att skruva skrek hon "öppna" och då satt hon blick stilla med en liten flicka bredvid sig, väggen till höger ut mot "lönngången" var öppen och där satt hon. Leende, med en vit klänning. Hon sa: "ni måste ta hand om dom här" och höll upp massa gamla kläder. (garderoberna är ju fyllda av mina och Ankis saker, kan det varit det hon menade?) Jag vart skiträdd!

Jag vaknade kallsvettig med ett ryck precis efter att hon sagt sådär, och det låter kanske inte otäckt, men när jag slog upp ögonen trodde jag verkligen att jag var i rummet!! Vi har ju nästan likadana garderober här i sovrummet och det var så mörkt. Jag fick lixom vänja mig vid mörkret för att se att jag var hemma. Inget roligt alls.

Den trevliga drömmen gjorde att jag inte kunde sova och var såå trött imorse. Men jag drog iafall till stallet vid halv tio och när jag åkte kom årets första snö till Göteborg.

Gringo blev pigg av kylan!

Det tror jag hästarna gick igång på, Bill som är Gringos hästhag-kompis var helt galen o Gringo var som värsta unghästen på väg till ridhuset. I ridhuset gick det ok förutom i galoppen. Han var precis som den där dagen. Studsar som en studsboll. Vet inte om han försöker bralla för o få av mig, eller för att han är glad.

Lyckades iallafall få honom fin i formen efter lite lösgörande arbete. Tränade framförallt skänkelvikning rakt fram på spåret. ML brukar ofta köra den med Mandis då hon inte gärna tar i med höger bak. Detsamma gäller Gringo. Han stönade och sket tre gånger, haha snacka om att få igång ämnesomsättningen av att jobba på rätt sätt. Han kom till sin rätt på den nivå han klarar av det dvs. Han är ju rätt stel, så jag tror att detta gjorde honom gott.

Idag funderade jag på om Gringo behöver svanskappa, som Shettisar, haha, hans dressyrsadel åker fram på bogarna o det har den aldrig gjort förut! Det måste ju bero på att han fortfarande har kvar kalaskulan efter betet... Stackarn. Jag sa till Ola igår att vi får ta dit Anna Skipper! (Du är vad du äter)


Gringo i du är vad du äter, "före" (efterbild kommer sen. hihi) fast här såg han faktiskt relativt smal ut...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback