Crazy Horse

2007-10-09 @ 22:15:29 • Kommentarer (2)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Idag var gringo wild and crazy. Det var lite typiskt, för Mirjam en klasskompis till mig var med i stallet, och jag sade på vägen dit att Gringo är såå snäll! Han är verkligen jättelugn! osv osv... Men, skenet bedrar. Det började bra, vi gick en sväng runt gärdena och sedan red jag i paddocken. Han kändes väldigt stel, som han oftast gör i början så där. Men det var något som inte kändes rätt. Jag galopperade en långsida upp och sedan ökade på nästa långsida, och den tredje långsidan fick han spunk. Han började bocka som bara den och försökte verkligen kasta av mig! Helt sjukt! Han har aldrig gjort så förut.

Jag blev lite orolig och travade ett varv, för att sedan testa att fatta galopp igen. Samma sak. Han började bocka. Men jag satt kvar! Haha. Lite läskigt var det ändå, så efter tredje bocksprång-serien lade jag av. Jag funderar ju såklart på vad detta kan bero på! Men eftersom han har Spatt, är under igångsättning (Visserligen 7:e veckan nu så det är ju i slutet av konvalecensen) och är väldigt stel så är det kanske inte så konstigt. Han går som han har "skitigt på sig" som Marie-Louise sa när hon kollade på oss. Han orkar ju inte ta steget fullt ut med bak. Detta kan ha påverkat och fått honom att helt enkelt vilja bli av med sin ryttare som åstadkom "det onda". Eftersom jag drev på honom i galoppen, fick honom att sträcka ut med bak, kan ju detta då kanske ha åstadkommit smärta. Stackarn. Eller kan det verkligen bara vara rent bus? Ja, det är ett mysterium.

Kanske skulle Gringo behöva besöka en Equiterapeut?

Här ser ni Idola bli undersökt och behandlad. Det var verkligen intressant att få vara med o kolla på och lyssna på allt. Hon verkar riktigt kunnig och professionell. Visade på sadel och häst hur det skulle vara. Förklarade muskulatur och funderade och spekulerade ut åkommor. Som att hon är stel i bäckenet för att Yoshi är uppe o klättrar på henne. Faktiskt skönt att få svar ibland. Därför blir hon stel där och därför gör hon si eller så etc...

Imorgon ska Mandis skos, sen ska jag rida på banan. Får se hur det går! Nu ska jag äta veggoburgare ;)

Kommentarer

Postat av: Anki

Konstigt med Gringo, han börjar väl kanske tröttna lite. Man brukar ju märka när det är "glatt" bus eller inte.... Idola var ju INTE stel i bäckenet det var ju det som var så konstigt. Hon trodde ju att hon skulle vara det men hittade inte ett enda fel i hela bakdelan det var därför hältan var så konstig(!) =)

2007-10-10 @ 08:17:56

Postat av: Lollo

Haha jag är ju så snurrig alltså! Ja det var ju så det var ja. *suck*

2007-10-10 @ 16:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback