Ingen träning...

2007-10-16 @ 22:39:31 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

...igår för Marie-Louise var sjuk :( Men jag red Mandis på banan ändå. Hon gick skitbra idag igen! Hon jobbar verkligen på bra och det känns som att jag mer och mer kan börja koncentrera mig på min sits också. Först så gällde det ju bara att hålla reda på var jag hade hästen, hon är ju så extremt känslig att det gäller att rida i varje steg! Tappar du henne och inte rider mellan hand och skänkel längre så är du körd! Hon har verkligen bra gångarter och fint steg (för o va ett varmblod) Det är så härligt o känna den där gungande gången som hon får när hon höjer ryggen och jobbar. Den magkänslan går inte att ta miste på...

Mandis är lite svullen över ganashen, så där som vissa hästar kan få vid bete nivet, då de tuggar så mycket. Jag undrar om det kan vara att hon tuggar så mycket när vi rider? Jag är verkligen spekulativ i mina teorier, Marie-Louise brukar skratta åt mig när jag säger en del saker... Men men...nånstans måste ju åkomman vara att hon blir så svullen

Jag har verkligen haft tur som får rida en så trevlig häst, och den här veckan ska jag rida henne på lördag också! Kl 16 då ska jag ha lektion för M-L. Kommer bli intensivt då, eftersom jag rider lektion igen redan på måndagen igen. Och jag har träningsvärk nu efter två dagars ridning...

Det märks att det börjar närma sig kallare och mörkare tider nu. Man har ju inte en suck att hinna ut innan det blir mörkt när man slutar 4-5 :( Sedan börjar Mandis bli väldigt långhårig på halsen, och för att inte tala om Gringo! Han ser ut som en björn. Hihi jag o Ola skrattade igår och undrade om det kanske var hans päls som gör att han ser så tjock ut. Men nej, jag tror inte det för idag när jag skulle spänna sadelgjorden blev det nästan som en fettkula framför vulstren och en stor kalaskula bakom. Stackars Gringan, nu är ja elak men han är verkligen jättetjock! Vi har sänkt hans mat nu, får se om det hjälper något.

Senare när vi red tog jag det lite lugnare, han hade tydligen varit lite knäpp i söndags oxå. Knepigt alltså! Undrar vad det kan vara...

Kommentarer

Postat av: Annso

He he, va roligt du skriver:) "sänkt maten".. ha ha! Jag vet vad du menar för magkänsla när varmbloden får till sin gång i traven när de börjar arbeta ordentligt med ryggen!! Den är underbar! Fick det nån enstaka gång på Senator;)

Svullnad vid gansash? Har inte det ofta med allergisk reaktion att göra? Nåt i hagen hon/han fått i sig?

2007-10-17 @ 09:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback