minkpäls i vintertid

2007-10-29 @ 23:07:43 • Kommentarer (1)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

usch o fy för vintertid. Har inte en suck o hinna till stallet efter skolan innan solen går ner. I helgen har mamma varit på besök o det har varit jätteroligt! En hel del shopping har hunnits med då hon o jag älskar loppisar o second hand-affärer. Även ett besök på symässan hann vi med. Jag blir sugen på att börja sy igen men det är svårt på 35 kvadratmeter. Å vad jag längtar till sommaren då jag flyttar från det här studentråtthålet. Fast jag ska inte klaga, det är bästa läget man kan tänka sig om man ska bo i Göteborg så jag får väl njuta så länge jag kan ;)

Mandis gick inte så bra sist jag red henne, hon stod emot och bara sprang och blev stark. Kanske var det för att jag blev så kaxig och fick för mig att jag skulle träna galoppfattningar. Huda mig va het hon blev när jag försökte med det. mm, ingen bra idé.

Idag var det så lektion och hon gick faktiskt bättre nu. Vi övade mycket volter och öppna på volt, samt rakt fram innanför spåret med tvärning ut med baken. En slags överdriven sluta kanske man skulle kunna kalla det? Nåväl, det är väldigt bra för henne, hon blev helt dyngsvettig och får verkligen aktivera det där höger bakbenet.

På onsdag ska jag lägga fram lite cavaletti på böjt spår så hon får styrketräna ännu mer.


Mandis har sin "nya" minkpäls på sig som vi fått av Anki & Idola. Se vilken diva hon är mot Golden! haha
Tack Anki & Idola (att det var för litet åt henne...hehe)! :P

Kommentarer

Postat av: S

Snyggt täcke :) Och vilka bra övningar du gör med din häst! :)

2007-10-30 @ 22:38:16
URL: http://saiiko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback