Träning & anatomi

2007-10-02 @ 10:29:17 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Tänkte bara börja dagens inlägg med att säga Haglunds Ridsport- vilken flopp! Haha det hade ju inte alls kommit in mycket snygga speciella grejer. Det enda de hade var massa Mountain Horse-grejer till rätt ok priser ioch för sig. Men jag trodde de skulle ha lite mer roliga och snygga kläder, vilket expediten sade till oss sist vi var där... men men, jag sparade ju pengar...

Igår tränade jag o Mandis för Marie-Louise och det gick ok. Emma, som äger Mandis var där och tittade det var kul. Vi rider på gramantygel nu för att hon lätt blir stark plus att man får hjälp att få henne att jobba med ryggen på rätt sätt. Hon är verkligen en schysst häst då hon hela tiden vill göra sitt bästa. Det är så mycket jag lärt mig bara på de här få gångerna jag ridit henne för Marie-Louise just för att Mandis är så känslig. Allt måste sitta perfekt! Varenda skänkel, varenda tygeltag! Förhoppningsvis kommer detta leda till känsligare ridning men man vet ju aldrig. haha. Det svåraste för mig just nu är att jag är stel som en pinne. Men det har att göra med att jag måste bli mer rörlig i kroppen och hitta känslan. Om jag trodde att jag hade en uns av kunskap i ridning innan jag började så trodde jag fel. Det är verkligen en hel vetenskap och det tar verkligen heela livet att lära sig. hmm.. jag tror jag hört detta på lärarprogrammet... livslångt lärande ja.

Nåväl, efter lektionen så gick vi igenom hästen del för del för att Marie-Louise skulle förklara för mig och Emma hur hon ska bygga muskler och var, var sitter halsmusklerna egentligen? Varför rider man som man gör? Det är verkligen så intressant. Tror vi stod i 40 min och petade och pekade på stackars Mandis som bara ville gå in och äta sin kvällsmat.

Äntligen fick hon gå in och äta sin mat. Hon har käkat hippo i en vecka och har redan börjat bli högblank och fräsch i pälsen. Man märker verkligen vad bra foder gör!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback