"Du sitter ju bara och filosoferar"

2008-04-08 @ 10:05:47 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Jag har rivit ett stort hål på mina ridbyxor! Buhuuu vad ska jag ta mig till? 1500 spänn åt h-vete. hrmm.. nåväl, så farligt var det väl inte, men det kändes så igår när jag sprang där med tränset genom sadelkammaren i full fart när ja fastnade i den där jäkla kroken som jag alltid brukar göra. En stor reva på höften :( I-landsprobleem... 

Igår var det träning för M-L i vanlig ordning och Mandis gick rätt hyfsat om man jämför med hennes ryttare. haha. Det var lite skumt i början för då kändes hon nästan ofräsch och då tänkte jag nej, jag orkar inte. För stunden innan hade vi precis diskuterat att Gringo var ofräsch och när Erika longerade honom kollade M-L. Så jag blev lite rädd där ett tag att jag bär olycka med mig. Men så är inte fallet.

Att Mandis nästan känns ofräsch i början av ett pass kan, enligt M-L, bero på att hon som travare har svårt att vinkla in de där långa bakbenen under sig och innan hon är uppvärmd kan det kännas konstigt. Då leder och muskulatur inte kommit igång än...Och det kändes verkligen bättre ju mer vi red och det är ju roligt! Men jag fick en hel del kritik igår om mitt lilla sätt att använda vänstertygeln för mycket i skänkelvikningarna, jag låser henne och hon skjuter iväg baken åt fel håll.  Det låter ju helt knäppt men det tog ett bra tag innan jag lyckades få kläm på det. Haha hon sa till mig att jag bara sitter och filosoferar där uppe på ryggen men jag gör ingenting! Och ni som känner mig vet ju att jag är lite snurrig och har vissa koncentrationssvårigheter så jag tänkte, hade Anki hört det där hade hon garvat ihjäl sig...

Det var verkligen bra övningar för mig, i skritt, för då hinner jag fokusera på vad det är jag egentligen gör och tänker och känner när jag rider. M-L utgår mycket från grunden, att ryttaren ska lära sig känna och tänka och det tycker jag är jättebra! För mig som inte har tränat för någon överhuvudtaget förutom Anki lite sporadiskt då och då har det varit jättegivande det här halvåret att ridit för tränare en gång i veckan. Kommer sakna det... Jag ska bara rida nu i fyra gånger till, sen blir det hästsemester för min del :( Å vad jag kommer sakna hästarna o människorna i stallet.

Gringo då, var han ofräsch? Nej, teorin vad gäller honom är att han är ganska obalanserad när han "går av sig själv" och behöver mycket stöd för att kunna hålla galoppen och så vidare. För det var i galoppen som det var värst vad jag fattade. Så jag tänkte att idag ska jag rida ut och se om jag kan galoppera lite ute om det inte är för blött. Sedan ska jag rida cavaletti i paddocken så han får gymnastisera lederna lite. 

Jag tror och har läst, att spatt (som Gringo har) är som en slags reumatism. Det blir värre av väderomslag och kyla. Och i helgen har det ju verkligen varit konstigt väder. Isande fuktig luft sådär som bara Göteborg kan ha. Uuu inte undra på man blir lite stel!

Usch nu ska jag åka och besikta bilen, den gick ju inte igenom när ja var där sist. Så efter bilverkstan är det dags o göra ett nytt försök. Men jag måste ju tvätta bilen och jag är livrädd för biltvättar!!

image62
En lite suddig men söt Mandis :)

Kommentarer

Postat av: Annso

Hahahaha, snurriga Lollo känner man ju;) O stackars gringo då...

2008-04-09 @ 11:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback