Stockholmsvisit & halta hästar...

2008-04-30 @ 11:06:42 • Kommentarer (2)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

I helgen var det långweekend besök i huvudstaden. Det var riktigt trevligt, har inte varit där på 1 och ett halvt år!! Alldeles för längesedan. När jag körde in mot stan höll jag på o bli lite orolig. Kommer jag hitta? Det var ju ett tag sedan jag bodde här, typ sex år sedan. Men jag körde bara fel en gång!


                                         
det var ju en del trafik...   och där åker man in till Enebyberg där jag bodde
Jag hälsade på Malin och Maria sedan gick vi på teater på lördagen med arons familj som också dök upp på lördagen. Maria är lika tokig i hundar som jag i hästar, så det blev en del hundsnack och hundbilder på hennes papillons!

      
Elvira                          Fabian                       Marias hundbutik Ellios där hon jobbar.

På lördagen hängde jag lite med maria i hennes hundbutik på östermalm, de säljer mycket roliga grejer till hundar. Nästan så jag kan tänka mig o köpa hund bara för att det finns så mycket coola saker! Jag hade ju tänkt shoppa som en galning, men det blev verkligen ingenting. Jag är för snål. Jag fick njuta av vädret istället! Men jag fick iallfall med mig kattsele och koppel till Ankis katter som smiter så fort de kommer ut. Men selarna var för små! Haha tjockis-katter...

Väl tillbaka i göteborg ringer ML o berättar att Mandis är halt så det blir ingen sista ridlektion. synd! Hon var ju lite ofräsch de sista gångerna där, så det kanske är något som spökar. Hoppas bara det blir bättre. Gringo har blivit behandlad med kortisonsprutor i hasarna och kotorna, eftersom han var halt på böjprov. Veterinären hade iallafall tyckt att han såg fräschare ut det här året. (Han ser ju Gringo varje vår.) Men att han kanske var lite tjock... hihi... han har ju fortfarande inte gått ner sedan sommarbetet förra sommaren, o nu är det dags igen... Vissa hästar är verkligen sådär att de sväller upp bara de tittar på gräs!

Denna vecka var ju sista veckan i stallet eftersom jag börjar jobba heltid på Kåltorpsskolan på måndag... Så igår hade vi lite avskedsfika. snyft.

 
Valter & Erika bjöd på tårta! Mums (har ni sett gulligare unge?!)
 
Å gringo, var inte ledsen, jag kommer o hälsar på så fort jag kommer ner till GBG!!

Kommentarer

Postat av: Ola

Ja det var en smarrig tårta. Åsså var det tävlingen på Lördag - den ser JAG fram emot he he

2008-05-01 @ 21:47:04

Postat av: Maria

Haha, va säger du?
Är jag hundtokig?
Det var nåt nytt!
Puss.

2008-05-04 @ 23:01:48
URL: http://mariaprimula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback