Äntligen helg!!

2008-08-29 @ 16:28:13 • Kommentarer (2)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Jag sitter här och mumsar marianne-kola som jag fick av mamma i onsdags. Hon och hennes sambo var på Rhodos en vecka så jag hämtade de i Örebro. Smidigt att flyga därifrån! Fast planet var försenat med dryga timmen så det var lite tråkigt o sitta där själv o vänta...


Imorgon ska jag iväg på äventyr som jag inte har en aning om vad som kommer ske! Anki o Annso har sagt att jag blir hämtad kl tio-elva imorrn bitti men inget mer.... Anledningen till att de gör det är för att jag gift mej plus att vi har bröllopsfesten nästa helg. Spännande! Jag skämtade om när Anki var här igår att de kanske skulle ta med mig till Segersjödagarna så jag ska hoppa fälttävlan? haha det vore ju nåt. eller oxå inte, med tanke på hur hopprädd jag är.... Vi kanske ska rida långtur? Eller åka på spökjakt?

Snart måste vi anordna en riktig spökkväll i Dammängen!! Typ i slutet på september när det börjar bli lite mörkare ute :) Det känns som att det dyker upp mer och mer information ju fler man talar med. Det värsta är att de som kommer ihåg om vad som hänt i Dammängen blir ju bara äldre och äldre. 

Jag har ju precis gjort färdigt tomter.dammangen.com och jag kommer ihåg när vi skulle komma på gatunamn till området, och hon från kommunen frågade mig om spökhistorien och frågade om man skulle ha såna namn på gatorna! Haha vem vill bo på Eva-Lottas väg, eller Birger Berggrens gata. Kanske Krabb-fiagatan? Nej, det blev nog bättre med hästtemat! Men det finns tydligen redan hästrelaterade gatunamn i Karlskoga. Till exempel tygelvägen, minns inte var det är det ligger men. 

Idag var jag och träffade lärare på Bråtenskolan som jag ska ha ett samarbete med här framöver. I några veckor ska vi jobba med ett projekt som heter "konst i skolan" och de andra högstadieskolorna är också med. Det blir vernissage vecka 41, vet ej var ännu, men det ska bli jättespännande! Jag har aldrig jobbat med så små barn som fjärdeklassare, så det ska bli kul. Nästa fredag ska ansvarig för projektet komma och hälsa på på skolan för att träffa mig och se hur jag jobbar. Fast jag har ju bara jobbat en vecka, och det tar tid att få det till "min" bildsal! Om jag bara hade mer tid skulle man kunna göra om jättesnyggt där med väggmålningar och sånt. Synd att man inte har bildspråk på högstadiet längre! HAde varit perfekt för sådana elever att göra nåt sånt. JAg minns ju när jag gick där, då hade jag ju inte franska eller tyska utan bara bild. Så bra! Nu måste man ju läsa språk... Fast det är väl bra det med kanske...well..

Jag måste uppdatera torvomaskin-hemsidan snart, har ju fortfarande inte lagt ut bilder på de små torvsäckarna! (iofsig har ja inte varit i Dammis o fotat de än heller....) Men de verkar ju va asbra om man är svag o inte orkar bära de stora säckarna. hehe. Hoppas nu bara att jag kan få tillåtelse att göra skolans hemsida (de har ju ingen!) så kanske jag kan få gå upp i tjänst lite! 70% är inte så mycket... Även om man tidsmässigt jobbar 150% me all planering o så dåråmen...

Ha det fint

LOLLO

Kommentarer

Postat av: Ola

Hej

Flyttade hem till stallet i Lördags. Lastade och körde hem fyrbeningen tro´t eller ej. Gick som en dans. Med tanke på sommarutvecklingen av kroppshyddan var ngn mellanvägg ej aktuell.

Ha de



PS

Om betäckning av fastigheter - envisa jänta

H = 1

fastighetsbetäckning 2:95

(1 124 m2)

435 000 kr



fastighetsbeteckning borde det ju vara.

2008-09-01 @ 09:10:11

Postat av: Lollo

Haha jaha vad det den du menade!! Oj det måste jag ju genast ändra



Vad duktig Gringan är! Jag fick jättefin bild av Erika på telefonen :)

2008-09-01 @ 20:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback