Nytt hus nytt liv

2008-08-06 @ 08:55:08 • Kommentarer (2)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Ja, snacka om att man får förändra sin livsstil lite. Från studentlya på 35 kvadrat mitt i centrala Göteborg till en röd stuga med allt man hör är forsen från imälven och trafiken på E18 lite avlägset. Det är så tyst i huset. Inte ens det gamla kylskåpet låter! 


Jag har verkligen haft fullt upp med flytten, plus att det var Putte i Parken i helgen som man bara var tvungen att gå på. Men i lördags lyckades vi iafall flytta allt utom möblerna tack vare Andreas. Han åkte och hämtade ett lass helt själv på mossen där våra grejer stått sedan i maj. I spöregn dessutom. Perfekt väder för en flytt! 

Igår målade jag om i köket, förut var det gula spräckliga tapeter med fula märken efter hyllor och vinröda lister. Nu är det vitt och ljusgrått. Det blev verkligen härligt och ljust. Så nu är nästa projekt att få ordning på kläderna! Bakom huset växer det mängder av hallon. Mamma var o plockade igår så nu ska vi göra pajer o sylt. mums. 

Vi har även hunnit med en sväng till ikea. Där köpte vi nya sängar, Sultan svaneholm som tydligen fått lika bra i råd o röns test som Hästens. Och jag går ju på allt sånt så dom köpte vi. Vi köpte även nytt köksbord, ett stort! Bjursta svartbrun blev det. Man kan dra ut det så man får plats för 8 personer. Så nu har vi alltså det viktigaste, plats för att sova o plats för att äta. Men det återstår en hel del andra grejer. Bland annat måste vi fixa ved snart, det börjar bli lite kyligt inne nu när det drar ner mot 10 grader utomhus.. Så vedomaner ska vi bli, som pappa sa. 

Nästa vecka börjar jag även mitt nya jobb. Det ska bli så spännande! En alldeles egen bildsal! Lite roligt när jag har ämnesplanering, kommer bli jag själv. Okej, vad tycker du vi ska ha för tema på nästa projekt. hmm... ja... osv.... Mycket diskussioner med sig själv där. Kanske därför bildlärare är lite som de är?? Ska antagligen jobba lite med deras hemsida plus att jag ska ha några bildkurser på Bråtenskolan. Fullspäckad höst med andra ord! Så roligt! Och på helgerna kan man pyssla med huset o hänga i dammis och klappa hästar. hahaha.


I en röd liten stuga vid vattnet ska vi bo 
(pappa har en sån skärbräda som det står så på, lite kul)

Kommentarer

Postat av: Ola

Ser gött ut. Ett kafebord med två stolar på balkongen för morgon/kvälls/eftermiddags-kaffe m. tbh. verkar inte heller fel.

2008-08-07 @ 13:00:32

Postat av: Karin

Oj, vad gulligt! :)

2008-08-09 @ 11:48:07
URL: http://www.misskarla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback