God morgon!

2008-02-26 @ 07:42:56 • Kommentarer (0)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Sitter här med en kopp kaffe och hör regnet smattra mot rutan. Ska tydligen dra upp till storm idag och morgon. Fy! Snart börjar jag mitt gratisjobb, eller praktik som det även kallas ;) Det är så roligt att få vara i skolan igen, det är ju det här man utbildar sig till!

Träning för M-L igår gick rätt ok faktiskt. Det blåste ganska mycket så hästarna var rätt stolliga. Wilma stod på bakbenen och tom Bill blev lite nervös när Wilma o Mandis fick spel. Jag hoppade ju såklart av, men ulf sitter kvar! Så modigt av honom att inte bli rädd när hon håller på så där.

Vi red med graman igår och gjorde mycket volt-skänkelvikningsövningar. Jag skule öva på att rakrikta och sedan forma om till ny ställning genom att rida in på medellinjen och sedan lägga en volt först åt ena hållet, rakrikta, forma om till nästa volt åt andra hållet, och så sedan om igen. Det var inte lätt! Eftersom jag har en förmåga att rida med sju mil långa tyglar så hinner jag lixom inte med att styra. Jag har problem med att forma högersidan eftersom hon gärna ställer sig till vänster och då har svårt att forma om till höger.. Så efter denna medellinjevoltsövning red vi volter  i hörnen där jag, i vänster varv, utåtställde i princip i volterna för att sedan rida skänkelvikning rakt fram på långsidorna med huvudet mot staketet. Mycket bra övning! Vilket gung man fick =) 

Får se vad Gringo säger om storm & regn i eftermiddag. Kollade när Erika red Gringo igår och det såg väldigt bra ut! Jag har ju aldrig sett henne rida! Och när jag sa så lät det som jag trodde att hon inte kunde, men det visste jag ju eftersom de har tävlat upp till LA dressyr ;) Men det var kul o se Gringo så fin! Han såg ut att trampa på bra med bakkärran och inte alls på bogarna som har varit lite problem på sistone. Hoppas han går lika fint idag!

So long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback