Storm, regn och 11 hästar

2008-02-01 @ 08:10:47 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

Låter det inte mysigt? Igår när jag kom till stallet vid ett började det blåsa på riktigt ordentligt. Sen kom regnet och när jag stod inne vid fåren och gjorde iordning höpåsarna till Gringo hörde jag hur stormen kom. 


Jag skyndade mig att mocka och gick sedan ut för att hämta in Gringo. Jag tänkte, jag tar bara in honom, middagsfodraren måste ju komma snart! Men så kom jag utanför dörren och där står Mandis i sin hage som är närmast och huttrar (ok det kanske va o överdriva) så jag var bara tvungen! Okej, jag tar in henne också, täcket behöver bytas. Så gick jag ut igen, Gringo står längst bort i sin hage där det är en sjö av lera man måste ta sig över innan man kommer dit. Regnet piskade i ansiktet och det forsade in lervatten i gummistövlarna. Och gringo kommer inte. Nej, han och Bill står längst bort i hagen och tuggar i sig det vintergröna gräset. Så när jag till slut kommer och hämtar honom vill han ju såklart inte vända bort rumpan från blåsten (ni vet hur de gör) så när jag lyckas vända på hästkraken trycker han ansiktet mot min rygg och så går vi hela vägen in. sött va. hihi

Sen tog jag ju självklart in resten. Hade inte mage att låta de stå ute. Hästar är enastående. Vad de står ut med egentligen. En liten vardagsskildring ur hästlivet på hisingen. hahaha

 
Gringo står nöjt och äter

Jag behöver väl inte nämna att det inte blev någon ridning igår heller...

Idag regnar det också. Vill inte gå utanför dörren, inte om jag ska till skolan iallafall. Tror jag struntar i första föreläsningen och planerar lite undervisning inför kommande veckor istället. 

De har tydligen fått en projektor i bildsalen på skolan jag är på så man kan visa bilder bra. Det kommer bli perfekt, då kan jag visa bilder och diskutera kring och så. Hur jobbar man med hållbar utveckling inom bild? Skulle kunna vara mitt utvecklingsprojekt. (uppgift under praktiken är att göra eller ta del av något slags utvecklingsprojekt. Nu på skolan ska de tydligen ha miljötema)

Igår när jag var på praktiken fick jag erbjudande om jobb, ett mammaledig- vik på ett år minst... Kanske blir vi kvar i Göteborg i alla fall? Ja, på måndag vet jag nog mer...

Apropå mamma, min mamma kommer till Göteborg ikväll! Imorgon ska vi gå på second hand =)

Kommentarer

Postat av: johanna

låter inte kul, skönt attt slippa det där nu ;p mkt skönare att ligga och slöa än att åka till stallet i äckelväder. usch. hah;P

2008-02-01 @ 08:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback