längesen nu...

2008-01-03 @ 09:16:33 • Kommentarer (0)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

...som jag skrev här. Allt Jul och nyårsfirande har tagit all tid från datorn... Vilket i och för sig är ganska skönt. 


I tisdags skulle jag och Gringo gå till ridhuset för o träna. Anki har ju varit här i helgen och i söndags red hon gringo lite så jag tänkte öva lite på det vi gick igenom då. Men det var inte så lätt att ta sig till ridhuset!

För det första blev Gringo livrädd på vägen dit för två från stallet var ute och brände på gärdena, men den ena höll sig på asfalten och ni vet hur det klapprar på asfalt! Så dom kom emot oss i mörkret, tom jag vart rädd. Helt galna. "stannaaa" hördes det därifrån mörkret. Dom hade tydligen stuckit... oops. No control!

Iallafall, vi fortsatte mot ridhuset så kommer jag upp mot stora vägen där det hörs stora smällare och raketer rakt fram på parkeringen, och eftersom Gringo var lite i gasen sedan incidenten innan, valde jag att något sur vända åter mot stallet. Typiskt! När man ansträngt sig med reflextäcke o reflexer... Det fick bli lite skritt i den hårda paddocken istället...

Nu är det dags att jag sätter fart med exjobbet, på onsdag nästa vecka ska det vara inlämnat! Ska läsa igenom nu vad det var vi egentligen skrev innan jul...

so long..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback