längtar till sommaren...

2008-01-30 @ 17:20:51 • Kommentarer (1)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

..är så trött på det här regnrusket nu! I måndags på träningen hade vi iafall uppehåll, det var inte dåligt! Och dåligt gick inte hästen heller! Synd bara att ryttaren inte har samma kvalitéer... Jag sitter och "finrider" för mycket tycker ML. Joxar och gojsar så jag glömmer bort att rida! "Lars sa att hästen har ett huvud och en kropp, det är kroppen du rider på så se för fan till och fokusera på den!!" Sa ML. Hon sa så mycket så jag hann inte riktigt med i hennes övning där på slutet när vi skulle galoppera och jag fattade vid fel ställe o Mandis började bralla vilket inte var så bra. Nästa gång ska jag vara lite mer fokuserad! Men vilken duktig häst! 


Min läxa blir alltså att sluta titta var hon har huvet. ML menar att om man fokuserar på vägarna vinner man så mycket mer! Om man är ute och kör bil och kan växla och kör jättebra men man är ute och kör bredvid vägen, på trottoaren osv. Det är samma sak med ridningen! Det kvittar hur bra hon går i formen, om du inte kan rida de rätta vägarna betyder det inget! Kör era tränare oxå med sådär roliga liknelser?

Kollade när Emma red lektion igår, Mandis ägare som är 15 år. Hon är jätteduktig och mycket tuffare än mig! De galopperade jättefint. Höger galopp är helt ren, man kan inte tro att hon är en travare! Vänster är inte riktigt så bra, men duktig är hon Mandis! Red även Gringo en kortis igår, kom ju värsta regnskuren precis när jag tog mig ut. Han kändes inte fräsch, hoppas det inte är något... men han kanske bara var trött eller nåt...

Idag fyller Aron år och han har som tradition att alltid äta pannkakstårta när han fyller, och så blir det idag med! Mums! Av mig fick han diverse bra saker att ha inför vår USA-resa till sommaren. Typ necessär, US-dollar. (den är ju helt låg nu! Idag var den nere i 6,3 kr) o resekudde o lite annat :) Vi har köpt en sådan stor karta med vägar så vi kan märka ut var vi ska åka. Men planen just nu är att åka från LA där hans morbror bor, sedan till New York med allt vad som erbjuds på vägen... Förhoppningsvis kommer vi kunna hälsa på Leo, arons minsta bror som är utbytesstudent i New Mexico, men det beror på hans utbytesprogram. Annars lockar Grand Canyon, Las Vegas, Memphis, Nashville (haha), Niagarafallen... Tips någon??

Så....kan det snälla bli sommar nu?

Kommentarer

Postat av: Annso

Jag kan kolla med Oscar som bott där om han har lite tips:) Även bröderna Aldell bodde ju i LA i ett halvår...

2008-02-04 @ 14:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback