I love cleveland

2008-07-04 @ 05:28:58 • Kommentarer (3)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Vilken underbar stad! Och vilka underbara manniskor! Vi har verkligen haft tva intensiva och roliga dagar har. Innan jag berattar om detta ska jag beratta lite kort om vad som hant innan pa resan...

Vi sitter nu hos Tim & Rachel i Albany, state of New York. Darfor kan jag skriva ett langt inlagg!

Jo, senast jag skrev var vi strax pa vag att aka pa ppolparty hemma hos Leos kompisar. Vi var alltsa da i Las Cruces, Nwe Mexico och har alltsa redan natt ostkusten!! Well, vi for vidare till Alamogordo och bodde hos Lisa. Hon tog val hand om oss och lagade underbart god mat och guidade oss i Alamogordo. Vi akte bland annat till White Sands, en stor oken som ser ut som sno typ. BEAUTIFUL! Dar sag vi solnedgangen och efter det lamnade vi Lisa for att aka till Carsbad Caverns. Men vi fragade henne om vi fick komma tillbaka till henne eftersom det var mer saker vi ville se i Alamogordo plus att vi kande att vi ville umgas lite mer med henne o hennes sota hund Grizzy! Grottorna i Carsbad var AMAZING!!! Vi sag fladdermoss komma ut ur grottorna o sedan dagen efter (vi sov pa motel i carlsbad) sa gick vi ned i grottorna. Det var hur langt som helst o man gick nedat hela tiden. Jag tog sakert 300 bilder dar nere!!!

Sa akte vi da tillbaka till Alamogordo och dagen efter akte vi och sag gamla indianbyar i ruiner. Det var haftigt! Vi sag aven "lava forms" som ar stelnad lava over en jattestor landmassa. coolt va det! Men sa var det anda dags att aka och det var valdigt ledsamt att ta farval av Lisa, hoppas verkligen vi ses igen!

Vi akte upp till Roswell, UFO-staden nr 1. Dar sov vi pa det mest schaskigaste motellet ever. jag sov med kladerna pa och la en klanning over kudden for det va sa ackligt. Men men, de andra tycker jag e lite fjantig. haha. Naval, morgonen efter var vi ju bara tvungna att aka till UFO-museet trots alla varningar. Och ja, ryktet besannades. DEt var en flopp. DEt borjade med att nar vi skulle betala intrade fragade han: "Three earthlings?" varav vi svarade....ohhh ja... haha o sen sa han "ok, fill in your homeplanet and homeadress here please"... o det vara bara borjan. Hela utstallningen var bara massa tidningsurklipp och samlat material och pahittat som att en hogstadieklass hade ustallning pa skolan eller sa. Men det var en upplevelse det med!

Fran ROSWELL akte vi vidare till AMARILLO for att vi skulle aka till canyon dar, men jag ver lite trott efter 5 timmars korning sa en tre timmars hajk var inget for mig. Vi akte istallet och sag ett gammalt Route 66 monument som var massa gamla cadillacs nedstuckna i marken pa ett stort falt. Det stank koskit men annars va det coolt. Sen akte vi o kakade god italitensk mat o sov.

fran AMARILLO vidare till FORT WORTH som jag skrivit lite om innan. Fort Worth e ett eget kapitel som allt annat saklart, men jag kan oxa beratta att Isak o Aron kopte jattefina cowboy-outfits och nu har vi alla en varsin cowboyhatt! haha passar bra, for pa lordag ska vi pa "barn-fest" har i Albany. (stall-fest) JAg tycker ju inte att var resa har praglats sarskilt mycket av hastar, men nu naar jag tanker efter har vi faktiskt sett en hel del hastar! Det ar kul! :)

Fran FORT WORTH flog vi till CLEVELAND dar arons slakting Tim kom o motte upp oss. Vi hamtade ut var bil, som den har gangen var en liten silverfargad Kia. Vi akte genom stan pa vag hem till Tim dar jag o aron skulle sova. Vi passerade en hel del fascinerande byggnader och slogs av hur annorlunda det var har mot alla andra stader vi varit i! Nastan som en eurpeisk stad! Det fanns floder och trad. Inte bara oken ;) Vi lamnade av vara saker hos TIm som bor tiullsammans med sin sota fru Dani i ett gammalt trahus fran 1905. Sa fint! Efter det akte vi vidare hem till Carolyn, Tims mamma. Hon bor i ett jattestort hus uppdelat i tva hushall. I ena delen bor TIms syster tillika Carolyns dotter Cindy med sin man Nemo plus fyra barn. Sonen Justin och dottrarna Josefine, Lydia & Marilyn. Vi fann varandra direkt allihopa och hade superkul fran forsta stund! Inte en dod sekund har det varit! De ar sa harliga!!! Alla ar aven musikaliska, Carolyn ar sandpedagog och dottrarna sjunger jattebra! Det var roligt o hora. Pa kvallen kom Tim med hans fru och en kompis till dem over pa middag. Kompisen och Tim spelade for oss! Kopmisen har tydligen fatt grammis och sa! Han hade riktigt bra rost. Han har myspoace, maste ta reda pa mer..

Dag 2 i Cleveland at vi frukost med tjejerna och carolyn for att sedan aka till The rock n roll Hall of Fame. Coolt museum men jag min klant tappade bilnyckeln... bra Lollo! Det blev panik, jag ringde Avis, vi skulle fa bota 400 dollar (ta det ganger 6 o ni far i svenska) MEN som tur var var det en vanlig sjal som lamnade in nyckeln sa jag fick tillbaka den!!! O sa skont det kandes. Stackars alla fick vanta, carolyn fick stalla in sin sanglektion o allt. Fy va jag kande mig dum. Men men. DEt var turatt det gick bra till slut iafall. Efter missodet akte vi till Cindys harsalong och jag o Isak blev klippta. Hon var verkligen jatteduktig och nu har jag kort page igen :) O for Isak var det stort. Forsta gangen han klippte sig pa salong! Men det var ju trots allt hans "kusin" som klippte. (alla har kallar oss kusiner) Sa, det var kort om Cleveland. JAg kan saga mycket mer men det far bli nar vi kommer hem! Nu far ni njuta av lite bilder:

sota sota marilyn (sakna, sakna)


Fr. V: Isak, Carolyn, Justin, Marilyn, Josefin, Lydia, jag o aron



Isak, Carolyn, jag o aron framfor Carolyns hus.


Vid poolen






Nej nu ar det laggdags. Imorrn ar det 4TH OF JULY!!!! Och vi ska fira det som akta amerikaner. Howdy!







Kommentarer

Postat av: Anki

Kul att få lite uppdatering med bilder och allt =)

Låter verkligen helt otroligt allting!!

2008-07-04 @ 08:25:42

Postat av: Annso

Vilken resa ni e med om!! Så himla avis... Har du gått o blivit svengelsk nu? Lite som viktoria silverstedt? ha ha.. Keep up the good work! Kram

2008-07-04 @ 09:27:22

Postat av: Malin

Låter så trevligt så! Roligt att du och Marilyn har likadan frilla, haha!

2008-07-06 @ 10:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback