shopping!

2008-07-13 @ 17:18:08 • Kommentarer (4)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Lite kul att jag borjade gardagens inlagg med o klaga pa hur dyrt det var har o sedan har jag shoppat massa. Hur gar det ihop? Jo, det ar inte allt som ar dyrt har. Skor ar verkligen jattebilligt och ni vet ju vilken sko-galning jag ar. Innan jag kom till New York hade jag kopt tre par skor. Tva par kina-ballerina pa Urban Outfitters i LA och ett par sandaler pa en outlet i Albany pa en affar som hette Dressbarn. Sedan dess har det blivit tva par converse, ett par beiga vilket jag haft sedan innan men som ar helt sondertrasade! Converse e ju inte basta kvaliten. Sedan kopte jag ett par gra oxa. Vi var i en affar dar man fick kopa tva par o fa den billigaste for halva priset. I kallaren hade de skor som var 2:a sortering, dvs annu billigare an normalpris. Dar hittade jag tva par vans, ett par rutiga bruna hoga for 30 dollar o ett par rosa/lila laga for 20 dollar vilket da blev 10 dollar. helt galet! 60 kr for ett par Vans! Det kostar ju minst 600 kr i sverige! :) Det var valdigt roligt och eftersom aron oxa ville kopa vans blev det alltsa de gra converse'n till mig. Jag var ju bara tvungen o passa pa. Jag hade ju redan kopt tva par innan at mig o malin.

Fredagen blev inte riktigt som vi tankt oss. Vi kom aldrig ivag till Jazzcluben. Vi var pa Metropolitan Museum of Art, och det tog sadan tid att vi inte hann hem forran bandet skulle spela... Typiskt. Men metropolitan var sa grymt!! Jag har massa bilder pa fina tavlor. Vi passade pa att luncha i Central Park ocksa. Vi gick o kopte baguette och yoghurt & annat gott och satte oss i graset. Bredvid var det ett jazzband som spelade, de var helt grymma!! Stabas, trumpet och saxofon. Det var sa bra att jag tvingade aron kopa skivorna med dom som de salde dar.

Sa lite jazz fick vi iafall! Istallet for klubb gick vi aterigen pa den lokala bion. Den har gangen sag vi premiaren av "journey to the center of the earth". Allt var med 3D-glasogon, det var haftigt! Men filmen var val sadar...

Sa gardagen spenderades alltsa i affarer och sedan motte vi upp Fran som visade oss sin skola och trummade lite. Coolt var det! Kul o se nagon som ar skicklig spela! Sedan akte vi till Greenwich Village och at italiensk glass och kollade omradet. Vi skulle mota ERik for o ga ut i Brooklyn men forst gick vi alla fyra utom Fran som gick hem o sov, ivag till en vegetarisk restaurang. Dar kunde man ata allt som vegetarianer annars inte kan ata. Kyckling, flaskkotlett, kottbullar och jag tog sojakottstuvning med potatis. Var lite som kalops eller nat. Mycket smaskigt! :)

Efter det tog vi taxi ut over bron till Brooklyn for att ga pa Fette Sau (feta suggan). Det var en tysk bar dar man kunde kopa hela gris-stekar och kopa ol per gallons. (en gallon e 3,8 liter). Om de kom hem? Joda, de klarade sig! De svenska vikingarna lyckades fa ner 2,5 gallons.

Karin: jo vi har AC pa rummet med inte Isak han delar rum med tre killar.

Annso: Ja vi ar anmalda! :)

Kommentarer

Postat av: Malin

Hej! Yay! 2 par låter fantastiskt! Jag hoppas nästan du inte fick mina förvirrade sms jag skickade i fredags där jag jiddrade om storlekar. Jag var på intersport förstår du och fick syn på en skolåda där det stod att 6 1/2 var typ storlek 34...men sen hittade jag converse där det stod att det var 39 och en halv så då blev jag lugn igen... Jag skulle bli helt galen om allt var så billigt, det låter som en rolig shoppingstad! Jag har tagit ledigt fredag natt som jag egentligen skulle jobbat på PIP så jag tycker vi köper biljetter så snart som möjligt, om du har några pengar kvar vill säga! Ha det gott!



Kram

2008-07-13 @ 22:13:29

Postat av: Annso

Jag vill oxå ha massa skor!!! Jag hälsar Mimmi att ni kommer då, för hon va inte säker på er anmälan men trodde ni tackat ja;-)



Just nu, på jobbet efter en hård helg: -Mimmis möhippa! Va galet skoj & hon hade inte den blekaste att vi skulle komma & hämta henne i lör morse. Hon blev superchockad! Tog henne till sthlm, skumpa & lunch för att sen på me ögonbindel. Den åkte av & hon såg Cinderella som tog oss till åland. Superskojigt!

2008-07-14 @ 10:08:42

Postat av: Bonnie

Öl och skor, det blir inte mycket bättre.

2008-07-15 @ 16:51:52

Postat av: Ola

Skor ja ja . Jag har också fått EN ny-gammal sko som Sara hjälpte mig på med.

Hälsningar

Gringo-Mulle

2008-07-16 @ 18:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback