Lordag: lite uppdateringar

2008-06-21 @ 21:13:19 • Kommentarer (4)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Oj vad svart det var att fa tag i Internet!! Las Vegas kostade det skjortan och nu har vi antligen hittat ett universitetsbibliotek dar Internet ar gratis for studenter. Ja, vi latsas ju saklart vara studenter. Detta universitet har manga lantbrukslinjer dvs en hel del cowboys o cowgirls sa vi smalter in bra! Och ja vi har ju antligen traffat Leo nu oxa!! Han har sovit over pa varat hotell och sa. well, lite uppdateringar da..

I tisdags skrev jag ju sist (?), da var vi vid poolen hela dagen och jag har fortfarande lite roda marken men ingen fara! I onsdags var sista dagen i Las Vegas. Da at vi kina-buffe och sedan tog vi bussen fran Las Vegas till Albuquerque hela natten...

Pa torsdagen anlande vi i Albuquerque klockan tio pa morgonen. Val dar tog vi bussen ut till flygplatsen for o hamta upp varan Avis-bil!! Spanda av forvantan fick vi se en stor vit mini-van koras fram. Ska vi ha den dar?! Hahaha Matilda!! Hon hade fixat varsta lyx-aket at oss! En Toyota Sienna med 8 sittplatser... Det later jattestort men den ar ganska kompakt och jatteskon att kora. Sjalvklart ar det ju automatvaxlad och den har 4-hjulsdrift. Annars har ju alla har sa djavulskt stora bilar sa ja vi kanske smalter in lite... hihi. Det kandes helt underbart och satta sig i bilen och kora ut pa Interstate 25 som vi skulle kora pa i tre timmar for att komma till Leo i Las Cruces. Hela vagen var det 75 mph (120 km/h) sa det gick bra framat. bred dubbelfilig vag. Och vagen gick rakt fram mot horisonten hela tiden, det var helt otroligt fint! Och bergen i horisonten blandat med New Mexico-oken. Ja, det var haftigt. Sa har man kort bil i USA oxa! Kan rekommenderas helt klart... Men sa kom vi fram till varat hotell dar Leo vantade, vi hittade bra utan karta med hjalp av Leos vagbeskrivningar. Han ar verkligen duktig pa att hitta har! I'm impressed! Efter lite kak pa Taco Bell akte vi hem till Leos familj dar de bor pa landet. Och dar kan vi snacka rednecks. De hade 2 hastar (en arab o en annan ponnyliknande sak), 1 asna/mula, 1 get, flera gass, hons, 4 katter, 6 hundar, 1 papegoja, 1 nymfparakit, 1 annan fagel som jag glomt rasen pa, en stor fisk, en jattestor spindel och en kackerlacksodling. Just det! De hade ju biodling ocksa! Det var en syn jag tror jag aldrig kommer fa se igen... Jag har fotat och ska sjalvklart lagga ut dom sa fort jag far en chans!  Efter  att vi varit hos dom akte vi och sag Narnia prince caspian pa bio. Den var saaa bra! Jag grat nastan hela filmen. hahaha

Fredagen, igar, gick vi upp tidigt for frukosten serverades bara till klockan nio.. Efter det gick jag upp och lade mig igen for jag var nog trott efter gardagens bilkorning o alla intryck ;) Sen badade vi en hel del i poolen o softade. Efter det kakade vi lunch o akte till Old Mesilla, som ar den ursprungliga stadskarnan med sina speciella hus. Adobe-arkitektur. Har fanns massa olika souvenirer att titta pa. Det ar lite daligt med hastgrejer har trots att alla har hastar! Fast det e val iofsig bara western-grejer anda. Ojojoj undrar hur det kommer bli i texas sen? iii coolt. Aron kopte en rutig cowboyskjorta i en cowboyaffar igar iallafall. Den var jattefin! Pa kvallen softade vi och spelade rese-settlers och kort.

Idag lordag sa ska vi strax aka ivag o kaka lunch for att sedan aka till nagra vanner till Leos familj som ska ha poolparty. Ska bli kul o fa uppleva ett akta amerikanskt poolparty! Tell you 'bout it later...

So long!!
//Lollo

Kommentarer

Postat av: Matilda

haha, coolt med bilen! Hoppas allt funkade bra och så! Här har vi firat midsommar i regn (vad annars?), men med god mat! Vi saknar er, men snart ses vi :-)

Kram!!

2008-06-23 @ 11:23:34
URL: http://froekensvensson.blogg.se/

Postat av: Malin

Hej på er! Allt låter så schysst, känns väldigt all-american! Själv sitter jag framför datorn med en liten valp under stolen som gärna vill tugga på sladdarna...eller ja, hon vill egentligen tugga på allt. Det är mcket mer jobb och passning än vad jag kunde föreställa mig, men hon är fantastiskt mysig och söt. Ha en fortsatt trevlig resa! Kram kram

2008-06-24 @ 10:29:09

Postat av: Elin

Åh låter ju toppen! Jag vill med leva vilda western liv!( fast med bil då iom att jag inte kan rida)



Nu är det inte långt kvar tills ni kommer hem! YES! :p



Hare bäst! pussa och krama Isak från mig :D

kram!

2008-06-24 @ 18:01:23

Postat av: Annso

Va roligt att kört bil i usa:) Hoppas poolpartajet va bra oxå! Själv är man nästan fortfarande slut efter ridlägret men sitter nu åter på kontoret. Nästa år får vi hoppas du kan va med på ridlägret & att det finns en anläggning, större än Tallhöjden;) Brände över alla ridlägerbilder på en cd-skiva som Anki har=) Kraaam på er!

2008-06-30 @ 13:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback