Torsdag: Little Tokyo & Universal City

2008-06-13 @ 17:36:54 • Kommentarer (4)PermalinkAllmäntTrackbacks ()

For er som undrar sa ar vi fortfarande i Los Angeles. Vi kommer att vara dar till pa sondag, da vi aker vidare till LAs Vegas. Och nu sitter jag har och skriver klockan 8 pa morgonen, de andra ligger o sover fortfarande. Det ar sa harligt! Har bakdorren oppen och i tradgarden ligger katterna och tvattar sig i solen. Langt borta hor man typiska LAPD-sirener. Snart vaknar ocksa alla grannars hundar och borjar skalla. Snart blir det frukost med rostade bagels, cream cheese och kaffe pa nymalda bonor, mm vad gott det ar!


Sa igar var vi alltsa i Little Tokyo, Japans egna lilla del i LA. Nara dar ligger ocksa MOCA, Museum Of Contemporary Art. Det kostade $10 for studenter men det var inte vart det. Vi forstod ingenting av de tva konstnarerna som visade sina verk. Den ena en tysk (?) konceptkonstnar som anvande sig av bokstaver och den andra en performance & happeningskonstnar dar det fanns videos, installationer o annat kulturellt o konstigt. Sa det var lite av en besvikelse. Well, vi gick vidare in i Little Tokyo dar vi at Japansk all-you-can-eat buffe. mums! Efteratten som var det basta tycker jag, bestod av en mjukglassmaskin man fick ta hur mycket man ville av plus strossel o annan topping. Flan (Egg-custard o inte mustard som jag sa forst. haha)
Kakor, Jelly (uuu) och frukt! Gud vad vi at!

Efter det gick vi runt dar i de sma affarerna, jag kopte en fin emo-pase som Aron sa & origami-papper. Sen blev vi lite matta pa Japan sa vi akte vidare med tunnelbanan till Universal City dar Universal Studios ligger. Det var alldeles for sent att ga in dar, men vi var mest ute efter IMAX-bion som ligger dar! Vi sag Kung Fu Panda pa varldens storsta bio-format. DEn var kul & bra musik!

Sen at vi pa Bubba Gump, en rak- och fisk restaurang som Elin o Isak at pa nar de var dar senast. Allt efter Forrest Gump- temat. Schysst restaturang! Jag at lax o grabbarna at allt ett hav kan erbjuda typ. Jag har en san bra film pa dem nar de ater!!! Hahaha...Sen tog vi Taxi hem i 250 km/timmen typ... uuu va det e laskigt o aka taxi har.

Idag ska vi se Griffith Park och ikvall ska vi ga pa nagon konsert kanske :D

Och Elin:; jag lovar att ta mer bilder pa Isak!

Kommentarer

Postat av: Anki

Så mkt mjukglass man kan äta?? Gem mig!!! Glöm inte att motionera lite mellan måltiderna nu ;)

2008-06-13 @ 22:20:01

Postat av: karin

Det är härligt att läsa dina berättelser. jag kan precis se framför mig hur du sitter där vid datorn med dörren öppen...

2008-06-15 @ 22:18:01

Postat av: Elin

ååh det låter ju toppen! fick nyss mess av Isak som informerade mig om att ni var påväg till Larre V! :D hoppas att hotellet är lika coolt som på bilderna! glöm inte att dricka mycket vatten i värmen och spela nu inte bort alla pengarna!(men bara så att ni vet så förväntar jag mig att Isak tar med sig storkovan hem! haha) :P ha det bäst! kram!

2008-06-15 @ 22:21:59

Postat av: Bonnie

Ha,ha du måste lägga upp filmen! Låter göttigt värre, här sitter en annan och jobbar, försöker vinna biobiljetter. Vi har tävling på jobbet, den som tar mest samtal varje timme får en biljett, tar man två timmar får man en VIP-biljett...men det går inget vidare. Men var taxin alltså värre än den vi åkte från Iguázu på brasiliensidan?? Kram

2008-06-27 @ 10:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback