Veckorna går...

2008-11-17 @ 22:48:42 • Kommentarer (2)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Och imorgon går jag in i graviditetsvecka 27! Helt otroligt att det går så fort. Jag kom precis hem från Torpdalen där jag gjort en väggmålning, en av personalen där berättade om en tjej som var i ungefär samma vecka som mig och hon hade gått upp 30 kg! Jag har gått upp 10, så jag ska vara glad att det inte är mer! Jag kom precis på att jag glömde signera min väggmålning! Jag som tänkte att jag skulle vara färdig. typiskt...


Var hos mamma förut i "verkstan", hon syr för fulla muggar inför helgens julmarknad. Jättesnygga grejer blir det! Jag hjälpte henne o beställa tyg o grejer på Internet också. Ja det är svårt det där ibland!

Idag tog jag äntligen tag i det jobbiga och bytte till vinterdäck! Ja, alltså det jobbiga är att man ska åka till Däckson. haha. Men ändå, nu är de på! Fula svarta metallfälgar, men va gör det... Ja bilen blev lagad i fredags, tack vare Andreas! Så schysst att han hjälper mig med bilen jämt! Fyllt spolarvätska och allt. haha.

Jag och Aron åkte bort till Dammis förut för att vi skulle kolla i KT, eftersom pappa tydligen var med däri. Då hade typiskt nog Tusse spytt ner den tidningen! STackars gamling, han kan ju inte hjälpa det, men kunde han inte ha tagit NErikes Allehanda? Hur som helst är det ju tur att alla bor bredvid varann, så vi åkte till Anki o Andreas och läste tidningen. Det var ganska bra artikel! Förutom att det stod att det fanns stall och ridhus i Dammängen? Haha nu kommer Anki bli ännu mer nerringd av folk som vill ha stallplats!


I helgen var det villamässa i Örebro som jag o aron var på. Det var verkligen litet, inte som villamässan i Stockholm direkt.. Men vi tog en hel drös med broschyrer som vi kan läsa oss in på. Om man planerar att bygga hus måste man vara påläst! Vi vill ju helst ha så miljövänligt, ekologiskt och energisnålt som möjligt. Sen ska det vara annorlunda och speciellt, inget tråkigt fyrkantigt. Man blir helt salig när man går o kollar på alla snygga kök, vad mycket det finns!! Miele har jättehäftiga vitvaror, som stekhäll tex. Gu va coolt det vore. HAha vad man nu ska med det till när vi är vegetarianer. Steka veggoburgare? Det är bra att vi redan nu har vant oss vid ett liv i hus. I helgen var pannan lite konstig, vi eldar ju med ved och det blev lixom inte varmt. Då är det verkligen tur att man har hyresvärden precis bredvid! HAn är så bra. Kom och fixade det förut på en gång. Det hade tydligen kommit in luft eller nåt sånt. Att man kan få hjälp med såna grejer är guld så här i början, innan man fattar nåt av vedpannor och elräkningar...En sak är iafall säker. Jag kommer aldrig mer bo i lägenhet.


Kommentarer

Postat av: Annso

Åh, ska ni vara med på julmarknaden i valåsen? Va kuul!!! Jag & Jessica har tänkt promenera dit & eventuellt ta med nåt barn:P Hon har ju halvlillasyster & jag tänkte ta med min Arja & Wilma:)

2008-11-18 @ 09:22:20

Postat av: Matilda

Va coolt med ekologiskt hus! Är det solceller och hela grejen då? Kram!!

2008-11-18 @ 09:29:07
URL: http://froekensvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback