Spökritt

2008-10-05 @ 20:38:33 • Kommentarer (0)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Igår skulle vi rida ut en sväng och när jag kom till Anki satt hon och pratade så länge i telefonen att det hann skymma en del när vi drog till stallet. Jag stod o borstade i lugnan ro när vi konstaterade att vi nog fick slänga på utrustningen och ge oss ut om vi skulle hinna hem innan mörkret. Tur jag tog reflexväst! Väl borta vid bommen bort mot jakobsberg var det nästan kolmörkt. Kan vi inte vända här? Gnällde jag. Men min syster sa bestämt att nej då kunde vi lika gärna struntat i o rida för då blir det ju inget jobb. puh. Så det var bara att sitta kvar... Yoshi var lite hoppig o studsig men Idola gick på som vanligt. JAg tyckte att jag såg björnar och vildsvin överallt. Fy det var längesen jag var så rädd! Men vi klarade oss hela vägen hem. Men fy vad fort det blir mörkt nu! I Dammängen var det kolmörkt och nedsläckt eftersom pappa var i stockholm över helgen. Det var så spökligt!


Annat var det när jag var där idag för att hämta lite grejer i stugan. Då är det inte alls otäckt att vara i huset. Det är som att det händer något med huset efter mörkrets infall....Jag, Aron och Leo baxade ut mammas bäddsoffa i hästbussen och körde hem till oss. Så nu har vi lite mer plats när det kommer folk på besök! 

Leo var här igår och kollade på film. Vi har en projektor så man kan se på storbildskärm, det är suveränt! Vi såg arkiv x-filmen, den nya. Den var helt ok faktiskt. Väldigt nostalgiskt. Men Leo som är så liten har ju inte vuxit upp med x-files så för han var det väl inte samma sak. Det var iafall då vi upptäckte att vi behövde en till soffa! Så nu har vi värsta bion i vardagsrummet. Det roliga är att hela gatan har oxå det eftersom duken syns utifrån. hihi

Imorgon ska jag till biblioteket och hänga en utställning om det här projektet jag haft med årskurs 4. Det ska bli kul. Tidningen ska tydligen komma dit o så. 

Nej nu ska jag slappa i soffan...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback