lite nytt

2008-10-16 @ 08:41:02 • Kommentarer (2)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Nu är det snart bara en vecka kvar innan höstlovet. Det är helt sjukt vad fort tiden går! Det känns som att jag nyss började jobbet. Igår diskuterade vi när jag ska bli mammaledig, eftersom de ska sätta ut min tjänst då. Jag vill ju jobba så länge som möjligt. Hittills har jag ju inga krämpor alls så det ska nog gå bra. Planen är sedan att vara ledig våren och sommaren, för att sedan börja jobba till hösten igen så får Aron vara hemma då. Men vi får väl se hur det blir. Man har ju ingen aning om hur det kommer bli nu. Tanken är ju att jag ska komma igång med ridningen så fort som möjligt också! Det kommer bli ett års uppehåll ungefär. Och det har jag ju klarat förut så det ska inte bli några problem. Det känns lite tråkigt eftersom jag lärde mig och utvecklades så mycket under tiden i Göteborg. Jag tränade ju varje vecka för Marie-Louise o det gör ju mycket. Så när bebisen är här är det dags att ligga i hårdträning så jag kan komma upp på hästryggen igen! Det är verkligen tur att vi flyttat hit, annars hade det ju aldrig gått. Hade vi bott kvar i Göteborg skulle jag nog fått gett upp hästdrömmarna för alltid, plus allt annat man vill ha här i livet.... hus o sånt... haha... allt är ju så mycket lättare här där man har kontakter!


Idag gick jag upp lite för tidigt, börjar egentligen halv tio men gick upp klarvaken kvart i sju. Så nu sitter jag här o slösurfar. Kollade in den här sidan: http://varahorsearena.se/arena.php ..... Det ska byggas ett helt sjukt stort hästcenter i Vara. Det verkar ju helt sjukt! Alltså häftigt men samtidigt.. Finanskris? Va vadå? Inte i hästsverige iallafall. Endel har alltid råd, men hur gör de egentligen?

Igår var jag hos Anki o vi kollade på bonde söker fru. Det är så roligt, verkligen kul att en hästkille ska vara med! Tycker absolut han ska välja den andra hästkillen. Läste precis att han ska vara med i globen på "kändishoppningen" om ni kommer ihåg förra året... Det är lite sjukt att aftonbladet tom har en egen bonde-skvaller sida. Roligt att han närkebonden inte ville ha någon hästtjej. Nej jag vill inte konkurrera med någon häst som ska ha mat och massa täcken och skit. hahaha

Man kanske skulle ta o åka till jobbet då.... Idag blir det lunch i degerförs med mamma o anki. kul!



Kommentarer

Postat av: Annso

Wow va häftigt med vara horse arena!!! Hade jag inte hört nåt om men shiit va skoj. Man får hoppas att de kan genomföra allt nu med finanskrisen som du sa:)Detta projekt måste det arbetat med många år ju...

2008-10-16 @ 13:48:53

Postat av: Matilda

Vart lunchar man i Degerförs?!





ha en trevlig helg! Vi får ta och ses snart. Har halvplaner på att åka hem snart (ska va i Nora då, men min bror skulle kanske också hem), så det ska hinnas med en del - men ev. en fika hos er? Kan inte lova att jag hinner än, men det vore kul i alla fall!



kram på er alla tre!

2008-10-17 @ 10:06:12
URL: http://froekensvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback