Göteborgsweekend

2008-09-28 @ 22:35:06 • Kommentarer (3)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Vi var och hälsade på alla vänner i Göteborg i helgen, det var så trevligt o se dem igen! Även om vi sågs på bröllopsfesten, men det var ju så mycket folk så man hann inte umgås så mycket. Jag saknar dem mycket, men Göteborg kändes det inte som att man längtade tillbaka till. Med det menar jag att det känns verkligen som att man "valt rätt" att flytta hemåt. Speciellt nu när allt går så bra här! Vi var på jätterolig temafest i fredags hos Oskar som fyllde år. De hade rymdtema och...oj! Nu kände jag hur det rörde på sig inne i magen! Wow!! Jag började känna det för någon vecka sedan, det är så coolt! Jo, på maskeraden hade jag och Aron klätt ut oss till karaktärer ur V. Eftersom det var rymdtema valde vi den serien som är från 80-talet där det kommer ailens till jorden för att hämta kemikalier som inte finns på deras planet. Det visar sig sedan att de är ödlor och en av de här aliens ska göra ett biologiskt experiment genom att göra en av människorna med barn. Så mamma sydde kostymen till Aron och jag hade 80-talskläder. Tyvärr så glömde vi ju fota såklart. suck. Men kanske någon annan som gjorde det? Ja Arons dräkt blev riktigt snygg iafall.


I lördags var vi på loppisar och handlade hela dagarna. Jag köpte massa billiga tyger, gardiner o dukar o grejer. Jag kommer knappt ihåg allt jag köpt... Man blir ju galen när det är så billigt! Jag kan inte hålla mig. 

Vi var och hälsade på Arons morfar Bengt i Lerum idag också och åt världens godaste pizza hos Italienaren Luigi. Det är alltid lika roligt att träffa Bengt, han är så go och kan så mycket! Han är pensionerad professor så han har alltid massa och berätta. Saknar honom med nu när vi inte bor i Göteborg. Men men, när jag bodde i gbg så saknade man ju de som bodde i Karlskoga... Man kan ju inte ha alla i sin närhet! Men snart när alla är klara med sina utbildningar kan de också flytta hit! haha, det kommer nog inte hända dock.... Hur som helst så är det ju grymt och ha massa kompisar man kan sova över hos när man är i göteborg och hälsar på! 

Till veckan ska jag röja i bildsalen och göra beställningar. Det är så roligt att pyssla och fixa iordning där. Jag är sugen på att ha någon stor väggmålning eller något där. Just nu är det så kalt på väggarna. Det är svårt det här med att göra beställningar och allt. Jag har ju ingen som helst ekonomisk utbildning så det är svårt att sätta sig in i budgetar och allt. Men men, kul är det iallafall och jag ångrar inte en sekund att jag valt detta yrke! Det händer saker hela tiden. 

Nej nu måste jag kolla in alla grejer jag har köpt!

//Lollo


Kommentarer

Postat av: Bonnie

Ja, det var så roligt att ha er här hemma i Götet igen ;)

2008-09-30 @ 10:08:58

Postat av: Annso

Ooh, fixa bilder! Jag vill se er från festen ju!



Kan du inte pryda lite av väggarna i bildsalen med några av dina verk?:) Skulle jag vara elev där, skulle jag bli inspirerad av målningar som min läarre gjort. Alltså kul att se att min lärare ju kan nåt...



När jag väl flyttat till rätt sida av stan, får vi ta o ses lite oftare tycker jag oxå:)

2008-09-30 @ 13:38:44

Postat av: fiskhandlarn

Jag tog lite bilder:

http://flickr.com/photos/fiskhandlarn/sets/72157607765699083/

2008-10-08 @ 20:38:54
URL: http://fiskhandlarn.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback