kantareller

2008-09-15 @ 13:27:22 • Kommentarer (5)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Jag och mamma var ute i Dammis och plockade svamp igår. Det finns hur mycket kantrareller som helst nu! När vi kom bort i stora hagen, upptäckte vi att undertråden var helt borta på nästan hela ena långsidan. När vi drog i undertråden upptäckte vi att tråden dragits in långt bort in i skogen, av någonting.... Men vad? En älg brukar hoppa över, så då brukar ju övertråden vara trasig. Rådjur sabbar inte staket alls. Jag tror det är vildsvin! För det kan ju inte varit något som hoppar eller skuttar fram, då borde ju staketet lossnat. Det satt säkert fast i något stort djur... Får se om man kanske får tid att kolla efter spår...

En annan läskig grej var där Anki och Julia hade sett björnen i dammis. För där var det ju en stor gren som pajat, anki trodde det var den som knäcktes när det brakade till. Där ovanför sitter det ett tygstycke! Varför sitter det där så högt uppe i trädet?? Något skumt är det.... Ska fota det i eftermiddag när jag tar in hästarna! Nu ska jag ha mattelektion
ciao
//Lollo

Kommentarer

Postat av: Malin Gellerstedt

Hej! Jag förstår ingenting, mattelektion?

2008-09-15 @ 15:46:48

Postat av: Lollo

Ja jag vikade en mattelektion bara :)

2008-09-15 @ 17:09:56

Postat av: Ola

Matte ???!!!???

2008-09-15 @ 20:27:37

Postat av: Annso

Stod i tidningen från helgen, att de flesta djur faktiskt försöker ta sig Under tråden.. Va om en tjej som de kollade om hon var orolig att björnen/björnarna skulle ta hennes hästar.. Så tydligen kan älg osv försöka ta sig Under tråden men detta menade den som skrev artikeln inte är så lätt för björn & älg o därav så är hästarna hyffsat säkra.. Så det kan nog varit vildsvinen:P

2008-09-16 @ 10:22:41

Postat av: Matilda

det är ju djur överallt där borta! Creepy!

Kommer ni till Ollats fest den 26:e? Kul!!

Du, jag & Bonnie (och fler) kanske kunde ta lite lördagsfika/lunch med shopping då? Kram!!

2008-09-17 @ 08:44:21
URL: http://froekensvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback