Lodjur!

2008-09-17 @ 20:45:55 • Kommentarer (2)PermalinkhästrelateratTrackbacks ()

Nu har vi kanske fått svaret på vad det var som Anki o Julia hörde häromkvällen.. Eftersom Anki är bortrest den här veckan har mamma sovit hos henne och varit häst och kattvakt. En morgon vid elvatiden hade hon suttit vid köksbordet och kollat ut mot hagen där araberna går. Helt plötsligt fick hon syn på ett stort djur! Hon såg ganska snabbt att det inte var en av hästarna, utan ett jättestort lodjur!! Så kanske var det lodjuret som satt uppe i trädet den där kvällen? För det är ju en stor gren som gått av där.. 

Men jag kan fortfarande inte förstå det där vita tygstycket som hänger i trädet. Kanske lodjuret glömde sin scarf? haha

Jag har släppt ut hästarna två dagar i rad nu, ska bli skönt med sovmorgon imorrn! (haha efter två dagar...) fattar inte hur anki orkar gå upp varje morgon o släppa ut! Iofsig är ju de där hästarna de mest lättskötta som finns. O jämfört med Stall hovgården i Göteborg är det ju inget.. Saknar stallet där! Nästa helg, den 26-27 sep ska vi åka ner till Göteborg. Hoppas att jag kanske kan åka ut o hälsa på Gringo då! Men med tanke på hur späckat schema vi har kanske det inte går.... :(

Igår och idag har jag jobbat från 7 till 7 typ... Utvecklingssamtal och IT-utbildningar. Ja, ironiskt nog måste även de som kan IT gå IT-utbildningar. men men. Det var en utbildning i rexnet som är som ett forum för skolan. Där kan man lägga ut massa information till sina elever och så vidare. Vi fick lära oss hur man gör ett "rum" (vilket ser ut typ som ett word-dokument men också lite som en webbsida). Jag började göra "bildsalen" som jag tänker utveckla och använda mig av. Perfekt att använda sig av portfolio!! Jag har ju tjatat på skolan att jag vill göra en hemsida där elever får lägga ut sina bilder, men nu kan jag ju utan någon annans godkännande bara sätta igång att göra jobbet! 

Portfolio är ett jättebra sätt att jobba i skolan, jag använder det ju redan eftersom eleverna har mappar i bilden med sina bildarbeten i. Här är bara skillnaden att det ligger uppe på en hemsida. Sen kan man som förälder gå in och titta vad barnen gjort. suveränt! Plus att jag kan lägga ut annan info som händer i bildsalen. 

Idag var jag på introduktionskurs för nyanställda inom kommunen. Det var roligt att se hur man marknadsför staden karlskoga. Eller "varumärket" karlskoga som de snackade om. Karlskoga ska stå för Innovation och kultur (?) Ja jag vet inte jag. Jag fick med massa fina broschyrer med mig, och när jag bläddrade genom det var det en intervju med min faster där hihi. Jag tänkte ju att jag kanske kunde gå och snacka in mig lite hos webbansvarig på kommunen som var med och göra reklam för tomter i dammängen-hemsidan, men det är inte riktigt jag. Så jag bangade ur.. De har ju faktiskt redan länkat till den, vad mer kan man begära? Jag tror man måste nå ut med informationen om tomterna i fler kanaler, inte bara via hemsidan och kommunens hemsida. Innan tomtprojektet i Dammängen drog igång var ju tidningen och gjorde reportage, men nu när det är färdigt har inte tidningen hört av sig! Men de vet ju kanske inte. Ja jag får väl ringa och marknadsföra hemsidan o det... Tänk om jag hade fått en bild på det där lodjuret gåendes över tomten. Wow!! Fast det kanske inte är så bra reklam för tomterna.... :S

//Lollo

Kommentarer

Postat av: Annso

Var det en intervju med mamsen?:) Har det med att göra att hon är ordförande i Möckelnföretagen? Du får höra med henne om tomprojekten! Hon är ju väldigt aktiv i kga & kanske har tips hur man når ut i kga:)

2008-09-18 @ 09:57:51

Postat av: Matilda

Lodjur! det var det värsta! va kul det ska bli att ses igen! Kram

2008-09-18 @ 15:17:46
URL: http://froekensvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback