Simone ett halvår idag!

2009-08-19 @ 10:14:46 • Kommentarer (1)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

Semestern är slut och nu börjar allvaret!

I måndags började Aron jobba igen. Vi har haft två sköna veckor i Dammis med bad i pool (jag doppade mig bara halvvägs för jag var rädd att få mjölkstockning...), "Ridläger" med Emma & Julia, hästar och såklart Simone som trivdes bra där till slut.  Men gud vad hon tyckte om att komma hem igen! Satt bara och glodde sig omkring!
Allvaret tar sin form i husbygget... Igår var vi och provmålade IGEN. Man blir inte klok på hur det ska bli. Ja vilka I-landsproblem va Jeanette.. Men men. Det började med att vi såg beckers-broschyren för deras utefärger i affären. På framsidan såg vi ett fint hus målat med bruten vit och gröna fönster.
men.... det blev inte riktigt som jag tänkt mig när man sov på saken....
så jag drog iväg till Hallbergs och köpte två "neutralare" och ljusare kulörer.
beige?
eller grå?
Jag började kolla runt lite på nätet. På Beckers hemsida har de ganska bra tips:
Så här ser ju huset ut nu. Det ser lixom bara grundmålat ut. Det är detta Aron är rädd för att det kommer se ut som om man inte har lite mer färger på huset. Men jag å andra sidan tror det kommer se "pluttigt" ut med för mycket färg.
Jag försökte hitta andra bilder på vita hus.
Och här har vi det! Det är ju nästan precis vårat hus, fast 1 1/2 plan. Men fönstret o allt. Skogen...
Ja, det är snyggt faktiskt. Fast vi kommer ju ha svart tak dårå... Eller vad tycker ni???
Aron vill nog ha det här:
Jag menar, tom färgen hette ju Aron! :D
Nej nu måste jag fixa lite html. Har en ny sida som jag grejar med, och sen blir det kanske stan. Simone fyller ett halvår idag så då kanske man ska köpa något nytt, alltså inte begagnat...hihi...Hon har ju vuxit ur en del kläder också, numer har hon strl 74...Eller kanske blir det en hoppgunga? Om det nu finns att få tag i den här metropolen ;)
Imorgon ska jag träffa min vikarie på österleden, ska bli kul o komma till jobbet en sväng!

Kommentarer

Postat av: Matilda

Det kommer att bli jättefint! Tycker att ni ska köra med ljusgrå på fönster å sånt. Jag gillar vita hus!



Måste komma förbi och se allt! Fort går det!



Kram!

2009-08-20 @ 11:14:59
URL: http://froekensvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback