Innerväggar & sjuk bebis

2009-08-24 @ 22:02:35 • Kommentarer (0)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

Simone är på bättringsvägen men fortfarande lite feber (36,5) och diarre... Så det blir bara amning för hennes del just nu. Det var tydligen flera barn som sjuknat in i helgen sade de på BVC när jag ringde dit idag. Tydligen en maginfektion Simone har fått...Stackars liten! Men hon verkar pigg för övrigt, glad och som normalt. Men vi ställde in babysimmet idag, så vi missar första gången men hoppas det går bra ändå.

Idag har jag o mamma umgåtts hela dagen, plockade iordning gamla urväxta babykläder. Det blev en hel kartong med strl 50 - 62!! Ojojoj undrar om man hunnit använda hälften. Mamma skojade om när vi kommer få plocka upp de här kläderna igen.. Undrar när det blir? :D Annars har vi bakat moccarutor och lagat jättegod fisk i ugnen. Simone har suttit och lekt nästan hela dagen, hon har faktiskt varit väldigt pigg. Igår sov hon nästan hela dagen. Anki kom förbi en snabbis och åt kantarellmacka till "brunch" (vår frukost, hennes lunch).
Åkte på kvällen ut till huset och kollade. Där såg det ut såhär:
Innerväggar har kommit på plats! Pappa hade satt upp all el i kontoret och satt upp spotlights i lilltoan. Där kommer det bli lyxigt. Vi diskuterade om man kanske skulle ta bort spottar i tvättstuga och klädkammare. Det är bättre och ha lampor eftersom spottar inte egentligen ger så bra arbetsljus. Men det är ju exklusivt i klädkammarn! MEn men, det får bli en ordinär walkincloset..
Det skulle verkligen behöva städas! Pappa ska sätta dit en container så vi kan slänga skräp. Det blir ju en del spill på en byggarbetsplats....
Och i lördags såg det ut såhär vid huset:
Aron målar och jag, jag tar det lilla lugna, bland eldosor och grejer. Ammar på en lastpall. haha
Vi har även fått ventilation och så nu. Skrev ut all info om den fläkt vi ska ha så snickarna ser måtten. Det är iafall en 90 cm bred. Så det är lite större än normalt. Å jag blir galen, jag vill bara att det ska vara färdigt nu!!
Sen var jag i dammis och var på tävlingsmöte. Vi ska ha tävling 11 oktober i Knutsbol. Kul o träffa folk också! Hör ju inte till det vanliga nuförtiden ;)
Nej nu blir det sängen...Zzzzzzz

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback