Tvättstugan nästan helt färdigmålad!

2009-10-12 @ 19:51:51 • Kommentarer (0)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

Idag när jag kom till bygget (för andra gången) höll pappa på att måla väggarna i tvättstugan. Jag hade ju valt en grå färg som skulle matcha klinkersplattorna, men den var nästan grön! Fy vad svårt det är med NCS-karta alltså. Det går lixom inte att peka ut en liten färg på en karta och sedan när den kommer på en vägg så blir det inte alls samma sak. Men men, det blir ju rätt trevligt ändå. Det kommer ju självklart bli skillnad när alla garderober, bänkskiva och tvättmaskiner och så.

Jag har en bild, men blogg.se verkar inte vilja att man ska lägga ut bilder... Suck. Sedan när huset och allt är färdigt ska jag göra en hemsida om huset med före och efter-bilder och så. :)
Elektrikern har varit där idag och satt in elskåp, lampgrejer och uttag. Så nu kan vi faktiskt sätta in taklampor! Ska väl ha någon slags lysrör i tvättstugan, där finns två uttag för taklampa! Det som är häftigt när man bygger, då kan man ju välja exakt var och hur många eluttag osv man ska ha.
Simone blir 8 månader om en vecka, gu va fort tiden går! Speciellt när man bygger hus samtidigt. Puh!
Vi fick tapeterna i fredags till hall och sovrum. Halltapeten är det snyggaste hittills! Måste fota den sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback