Golvleverans och målning

2009-09-23 @ 21:37:25 • Kommentarer (0)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

Idag kom golvet! Trodde dörrar också skulle vara med men nej.... Det är i alla fall tarkett "salsa" ek, 3-stav lackad.

Eftersom golvet kom idag, typ 70 paket (räknade ut på ovanstående länkad sida att till 180 kvadrat krävs 64 paket så det kanske var nåt sånt), var vi tvungna att få det inomhus så det inte blir fuktskadat. Jag målade taket i Simones rum, plus lister, så vi kunde ställa in det där. Vi bar in det genom fönstret. Jobbigt som bara den! Snacka om muskelträning. Ett sånt där paket lär ju vägt en del...
Det blev så snyggt när jag målade taket, listerna är sååå snygga!
Ursäkta att bilden är lite felvriden... men snacka om att Peter varit duktig på att spackla! Man ser inte ett enda skruvhål någonstans! Jag är så imponerad av alla som jobbar här, inklusive jag själv. Att man kan åstadkomma så snygga grejer utan utbildning. Fort gick det o måla också. Så himla snällt av mamma att passa Simone under tiden. Vi som bara skulle åka och köpa en sopborste till huset... så blev jag fast i blåstället igen ;)
Eftersom det ska vara tapeter här gör det inget att man målar en bit ned på väggen.
Tvättstugan är färdigkaklad nu också! Pappa är snabb!
Sett från köket. Så snyggt så jag dör. Jag kan bara sitta och stirra på den här bilden. På ett himla golv! Jag älskar verkligen schackrutigt.
Badrummen börjar också bli färdiga för kakel, sen är det faktiskt inte så mycket kvar.. haha... Vi ska ha klinkers i hallen också. Kommer bli suveränt. Frågan är vad för slags kakel som passar där. Svartvitt? ;)
Lilltoan

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback