Innerdörrar + kakel nästa

2009-09-29 @ 22:01:52 • Kommentarer (0)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

Idag kom innerdörrarna. Så fina vita med speglar. Ja alltså inte bokstavligen talat. Det heter tydligen så när det är sådan allmogeprofil på dem.

Nåt sånt här är det väl...
Märket är Diplomat i alla fall. Längtar till ytterdörrarna kommer! Det är "Leksandsdörren" som levererar dem. Ser ut så här:
Röda! :)
Well, vi var och handlade kakel idag tack vare att Mamma kunde passa Simone och att Anki & Andreas kunde följa med. Vi åkte i hästbussen in till Örebro och Kakel och Natursten. Där fanns ju en hel del snyggt! Och DYRT!
Jag kom i alla fall därifrån med kakel till hallen och det stora badrummet. Till hallen blev det brun-grå kakel 30x30 cm. Lite schifferkänsla fast mer kattguld. hmm... svårt att beskriva. Ingen platta var den andra lik.
Till badrummet blev det vitt kakel på väggarna 40x20 om jag inte minns fel, med vågmönster. Svårt att beskriva i ord här! I hörnet där bubbelbadet ska vara kommer det bli turkos glimmande mosaik och på golvet 20x20 klinkers med lite turkos/limegrön spräcklig färg. Lite mer färg än det andra alltså =)
Mosaiken. Lite pärlemor nästan..
Simone håller självkart ställningarna när vi ska mäta inför kakelinköp =)
Kommer inte ihåg när det var vi var och målade, men det borde väl ha varit i helgen. Jag grundmålar fönster!
Det blir verkligen skillnad när man får vitmålade fönster!
Sådär!
Aron och Dag gjorde det sista utomhus!! :D :D
Det blev verkligen kanon med fasadfärgen invändigt på det stora fönstret. Hade nog blivit för mycket grått om man haft det inuti med.
Vårt hus sett från dammängenvägen. Hoppas jag får min laddare till min nikon snart så jag kan börja ta lite bra bilder igen!!
Lilla badrummet börjar ta form! Ja, det är faktiskt färdigkaklat nu. Så här såg det ut förut idag ;)
Svart-vitt! :) Så snyggt blev det! Och så går det kakel ända härifrån, genom den "vandrande garderoben" som pappa säger och vidare in till tvättstugan. Det är så himla snyggt. Ska fota det imorrn, det var för mörkt när vi var där nu på kvällen.
Tack för hjälpen Anki och Andreas, här åker de hem (tur de har nära iafall :) Deras "tallhöjden" ser ut som en tavla för övrigt. hihi
Imorrn ska jag ta fler bilder, på det nya kaklet också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback