Måleri + Kakel på G!

2009-09-18 @ 21:36:56 • Kommentarer (1)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

Idag fick vi en hel del gjort. Dag och Aron var ute före mig till huset och började måla där de slutade igår. Nu är det bara tre väggar kvar att måla vitt! Jag kom vid fem och då började jag att måla grått runt fönstren på entresidan.

Här har jag målat grått runt fönstren. Knuten där är omålad. Köpte grundfärg idag så vi kan måla det också sen.
Lite coolt att det ser ut som guldfärg på vindskivan (Där Dag står och målar). Det ser verkligen mer och mer ut som ett riktigt färdigt hus!
Närbild på fönstren. Men inte för nära, för då syns det att jag spillt ;)
Imorrn blir det mer måla! Karin ska passa Simone. Halv nio ska vi vara där med Simone.
Pappa har nu hävt på fuktspärr på golvet i tvättstugan. Det ska torka och sedan ett lager till, sedan kan man börja KAKLA!! Kanske redan imorrn alltså! :D Han var även till Bjelkes och hämtade kaklet vi kollat ut, det blir ett schackrutigt mörkgrå och ljusgrå 30x30. Kommer bli så snyggt! Funderar på om man ska kakla i klädkammaren och lilla toan med samma... Kan ju bli snyggt när det går ihop så.
Nej nu blir det nattavälling till lilla Simone, hon har varit på fest inne i stan ;)

Kommentarer

Postat av: Karin

Alltså gud vad fort det går! Och vad fiiiint det blir!!! Så roligt!!!!!

2009-09-19 @ 11:34:54
URL: http://steneby.misskarla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback