Simone sover

2009-09-14 @ 12:51:04 • Kommentarer (2)PermalinkHusbyggeTrackbacks ()

och då gäller det att passa på att fixa med annat. Borde ju verkligen sova själv. Är sjuk i nåt slags svinigt halsont och huvudvärk. Fy vad man känner sig passiv.

Igår var vi ute vid huset och medan jag städade inomhus skötte Aron och Dag lite utomhusmålning. Jag var helt död så jag orkade inte med så mycket tyvärr. Simone var hemma hos Karin på Dalbacksgatan och åt ärt&palsternackspure.
Den här veckan händer det inte så mycket på bygget för snickarna har åkt hem, de är färdiga med det som de skulle göra. Pappa måste jobba lite på sitt vanliga jobb. Aron kanske hinner åka ut och måla, men samtidigt har man ju mycket i det nuvarande huset som man måste sköta. Det är ju det som är lite jobbigt med att bygga hus. Det går inte att uppoffra allt för att tillbringa all ledig tid i huset... men men. Det har ju gått ganska bra ändå. Vi försöker vara så delaktiga som det bara går.
Idag gav jag Simone broccoli, ost & gräslöks barnmat ur burk. Vi brukar inte ge ur burk, har gjort det nån gång innan. Den här gillade hon inte. Kanske var för starkt kryddat. hihi. Men fruktpuren gick ju ner såklart.
Hennes matschema för en dag just nu ser ut ungefär så här, ja jag har ju ingen häst som jag kan redogöra foderstat för, så jag håller mig till Simone, haha:
Morgon (mellan 6-8)
Bröstmjölk eller Välling
Lunch (mellan 11-12)
Grönsaker, rotfruktspure
dessert + bröstmjölk
Mellanmål (mellan 15-16)
Mild Havregröt med någon mosad frukt, päron är en favvo!
Kväll
Kvällsvälling (vid 19-tiden)
Efter vällingen somnar hon, sedan äter hon bröstmjölk typ två-tre gånger på natten.
Väldigt intressant att veta kanske, men det är kul att läsa det här sen för att se vad som ändras... Förhoppningsvis kommer hon väl någon gång sluta äta på natten. Men just nu känns det som att vi kommer ändra lite rutiner när man får ett nytt hus också!
I lördags var vi på tävling i Gyttorp, ja eftersom Aron var sjuk kunde vi inte hålla på i huset ändå. Det var kul och se lite hästar. Simone var jätteduktig och lugn hela tiden.
Jag & Simone med sin nya fina höstjacka :)
Pajaz såg fin ut, det var ju jättelängesen jag såg han på tävling. Inte sedan Simone var nyfödd då hon var med på första tävlingen i Botorp. Laget kom tvåa totalt i Division 2 också! Lite kul att klubben har ca 25 medlemmar, och ändå kan ha lag i så många divisioner både ponny och häst! Hoppas jag också kommer igång någon gång i framtiden....
Ja nu vaknade Simone. Back to mama's job

Kommentarer

Postat av: Anki

Vill bara rätta att klubben har ca 40-50 medlemmar men ca 25-30 licensierade ryttare =) Härliga bilder det var på simone!!!

2009-09-15 @ 09:08:43

Postat av: Lollo

Ja just det! Jag tänkte nog bara de jag lägger ut resultat för på hemsidan

2009-09-15 @ 13:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback